| | FŐOLDAL : IV.RÁKOSMEZEJE BARANTA VIADAL | 
 
 IV.RÁKOSMEZEJE BARANTA VIADAL  2008.10.07. 13:47  IV.RÁKOSMEZEJE BARANTA 
 
2008.10.19 vasárnap 09.00- 19.00
Rákoscsaba
 Budapest XVII Temető utca 22 sportcentrum 
  IV.RÁKOSMEZEJE BARANTA VIADAL   2008.10.19 vasárnap 09.00- 19.00 Rákoscsaba  Budapest XVII Temető utca 22 sportcentrum     A verseny célja:  A rendezvény a történelmi magyar harci testkultúrára épülő hagyományos magyar harcművészeti stílus tudásanyagának megőrzését, gyakorlati jellegű továbbfejlesztését célozza meg szakmai találkozó, és verseny formájában. A  valódi harc, és a magyarságra jellemző belső tartás minél pontosabb modellezésével, és felelevenítésével Az Erdélyben ugyanebben az időpontban lebonyolítandó verseny egyes elemeinek átvétele, kipróbálása     A verseny formája:        Egyéni pontverseny.  A meghirdetett versenyszámok :     -         futár  pálya pajzzsal, fegyverrel -         csatakereszt párbaj -         kelevézhajítás -         késpárbaj -         ostor párbaj -         hagyományos magyar övbirkózás -         egyéni vívás bemutató   A meghirdetett kategóriák:   -          Öskü  /egyéni és iker-csapatverseny /        - 17 év feletti férfiak -          Kese /egyéni és iker-csapatverseny /          - 14-17 év közötti fiúk -          Menyét           /egyéni és iker-csapatverseny /       -13 év feletti nők -          Apródok                     - 14 év alatti fiúk, 13 év alatti lányok   A versenybírókat biztosítja: Baranta Hagyományos Magyar Harcművészetek Szövetsége. A küzdelmek a versenykiírás előírásai alapján kerülnek lebonyolításra.     A verseny díjazása:    A verseny 1-3 helyezettjeinek érem, oklevél, 4-6 helyezettjeinek oklevél, az egyes versenyszámok győzteseinek oklevél, felajánlott különdíjak.             A verseny lefolyásának rendje:   - a küzdelmi versenyszámokban 4 fős selejtezőcsoportok kerülnek kisorsolásra, minden egyes csoportgyőztes a továbbiakban egyenes kieséses rendszerben jut tovább a döntőig.  -         a pontszerző versenyszámokban a teljesítményre adott pontszám kerül meghatározásra     A nevezések: 1.      Az elektronikus- és postai úton érkező nevezések határideje: 2008.10. 17  /24.00-ig/ 2.      A helyszíni nevezés utolsó határideje: 2008.09.19   09.00-ig   - Koska György                      gyurkom@freemail.hu                 tel.: 06 20 97 13 499   A nevezési díj:                 A verseny nevezési díja jelképes összeg 500 forint , amiből megpróbálunk valami ehetőt főzni   Étkezés: /tányér-evőeszközök, pohár/ mindenki hozzon magával. Kérünk mindenkit, hogy kerülje az eldobható étkezési felszerelések használatát.     Az öltözet:  Baranta hagyományos öltözet, Baranta sportöltözet, népviselet., vagy kinek mije van.    A versenynap programja:   09.00               Nevezések lezárása  09.00               A csapatok felvonulása 09.10               A versengések népi szertartása /napköszöntés- közös ének-versenyzők, bírók  fogadalma/  09.20               A verseny megnyitója /Beszéd/  09.35               Közös táncos bemelegítés  09.40               Önálló bemelegítés  10.00                Versenyszámok 14.00               Közös ebéd 15.00               Versenyszámok  17.00 Ünnepélyes eredményhirdetés, díjak kiosztása.     Természetesen kísérőket, edzőket, csapatvezetőket, érdeklődőket, családtagokat mindenki hozhat magával.  A " csak" kiváncsiakat, más sportágat űzőket is szeretettel várjuk 
     TOVÁBBI RENDELKEZÉSEK: Az a versenyző, aki a megnyitóra – közös fogadalomtétel idejére  nem érkezik meg,  / az előzetesen időben történt nevezés ellenére/ nem vehet részt a versenyen! .       A versenyszámok szabályai röviden: A versenyszámok a lehetőségek szerint követik egymást:  A létszámtól függően 4 fős csoportok lesznek kialakítva, ahol körmérkőzés dönti el az elsőbbséget. A győztesek ezután egyenes ági kieséssel határozzák meg a végső sorrendet. Minden versenyszámban a résztvevők minimum 100 ponttal indulnak Aki valamely versenyszámban nem vesz részt, arra nem kap pontot.   
 
    
        
            | A küzdelmek végső győztese | 1000 pont |  
            | Döntős | 900 pont |  
            | Harmadik | 800 pont |  
            | Negyeddöntős | 700 pont |  
            | Nyolcaddöntős | 600 pont |    A többi versenyző pontszáma a selejtezőcsoportokban elért győzelmek száma X100 pont  .   1. A futár -és harci képességi pálya versenyszám kb. 300 m Különböző akadályokon keresztül kell eljutni a célba A győztes ideje 1000 pontot ér. Ha ennél kevesebb idő alatt teljesíti, akkor annyiszor 3 pontot elveszít az 1000-ből, amennyi másodperccel lassabb volt. A táv alatt az egyéni felszerelést a versenyző nem hagyhatja el.    2. Csatakereszt: - a versenyzők célja, hogy a célt /fa tábla/ úgy találja el, hogy az eszköz benne maradjon - aki hamarabb talál az nyer 4-4 +1 kereszt áll rendelkezésre Első dobás 15 m-ről, a rajt vonalról, ahonnan egyszerre indul a két versenyző Második dobás 10 m-ről A harmadik dobás előre gurulás után 5m-ről A negyedik hátragurulás után 5-10 m közül Ha ekkor sincs találat, akkor a rajtvonalnál levő egy keresztet az előbb érkező felveheti, és az 5- 15 m között bárhol eldobhatja. Ha nincs érvényes találat, akkor mindkét versenyzőnek vereségként könyveltetik el. Az adott távolságot jelző vonalon átlépő versenyző találata érvénytelen   
    Kelevéz hajítás A kelevézt egy méteres sugarú körbe kell bele állítani.   Első lehetőség 20 m-ről Második 15m-ről A harmadik 10 ről A negyedik 5-ről Mindenhol 2-2 kelevéz lesz leszúrva Egyik kezünkben pajzsot tartunk, amit a 10-5 m-es távnál a bennünket támadó csapattársaink elleni védekezésre használhatunk. Mindegyiknél 3-3 teniszlabdával lesz. Akit eltalálnak, az az addig elért eredményt tudhatja a magáénak.  Minden a körben megállt találat 100 pont           4. A hagyományos magyar övbirkózás (kajar) versenyszám     -         Az övbirkózás, a népi birkózási formák /csülökre menés, ölre menés, böllön, övbirkózás, levan birkózás/ szabályozott elemeiből áll. -         Az ellenfelek mezítelen felsőtesttel (téli időszakban felsőruhában), nadrágban, övvel felszerelve küzdenek egymás ellen. -         A versenyző célja az, hogy az ellenfelet olyan helyzetbe kényszerítse, hogy annak a tenyerén és a talpán kívül más testrésze is a földet érje /könyök, térd, hát, fej .stb/ -         A küzdelem győzelmi pozícióig tart. -         Ha az akció során minkét versenyző vesztes pozícióba kerül /akár időkéséssel is/ , az eldöntetlennek számít és állásból, tisztelgés után folytatják a küzdelmet. -         Tilos ütni,  rúgni, harapni, karmolni! -         A körmöket le kell vágni. -         Vérző, sérült versenyző esetében a bíró(k) véleménye dönt a folytatásról. -         A láb söprése, akasztása megengedett. A térdizület nem támadható! -         A derékon kötött öv lelógó részei felhasználhatóak a küzdelem során. -         Nyakkulcsot csak 6 másodpercig alkalmazhat a versenyző. Ha ez idő alatt nem indít akciót, akkor ebből a fogásból ki kell engednie ellenfelét! A nyakkulccsal együtt földre eső versenyzőknek a kulcsot el kell engednie a földre esés pillanata előtt. -         Gégefő fojtás tiltott! -         Az izületek természetes hajlási irányukban feszíthetőek – más feszítés tiltott! -         Fejelni tilos! -         A fej tolásra, feszítésre használható. -         A valódi harchoz hasonlóan nincsenek súlycsoportok. Aki kisebb , fürgébb, használja ki ezen képességét, vagy más , a nehezebb ellenfeleknek kevésbé kedvező versenyszámokban vágjon vissza! -         A folyamatosan menekülő versenyzőt leléptetik. -         Időkorlátozás nincs – a bíró kívülről biztatással sürgetheti az ellenfeleket. -         Ha a tatamin küzdenek, akkor az is veszít, akit háromszor kitolnak a küzdőtérről -         Pihenőt csak különleges esetben lehet elrendelni. -         A versenyzők a küzdelem előtt és a végén hagyományosan köszöntik egymást -         A versenyzők kötelesek jelenteni a sérüléseket.           5. Késelés:
 - 3 lépcsős versenyszám
 - fejeken védő sisak lesz! A kézben kukorica csutka.
 - A mérkőzés akkor ér véget mikor az egyik küzdő fél eléri a 6 pontot
 - Mellkas, hát, has – 3 pont;
 - Nyak, fej - 2 pont
 - Kéz, láb – 1 pont
 - A bevitt találat akkor számit érvényes pontnak, ha a kukorica csusza eltörik ill. látható a találat.
 - Tilos rúgni, harapni, karmolni!
 - A második megmérettetés a csoport győztesek – legtöbb nyert mérkőzés – közt zajlik, az egyik kézzel egy kötelet fognak, a másikban a csutka
 - A fogózkodó kezet vágni tilos!- A pontozás azonos, az első megmérettetés pontrendszerével.
 - A harmadik megmérettetés a döntő – hajdú-birkózás
 - A bírók egy csuszát leszúrnak a földbe, a versenyzők azonos távolságról rárohannak a csuszára, a csuszáért megküzdenek (szabadfogású birkózás) akinél lesz a csusza az majd „aprít”, ha el nem veszik tőle.
 6. Ostor párbaj Egy leszúrt dárdára feltett kalapot kell ostorral leszedni.  Akinek a legkevesebb kisérletre sikerül, az a győztes   7.  A vívás bemutató versenyszám              A versenyzők a bírók (akurok) előtt bemutatják egyéni eszközös, vagy a nélküli bemutatójukat, táncukat amelynek 40 másodpercnél hosszabbnak kell lenni. A vívás bemutató során a magyar történelmi és népi harci kultúra fegyver- és eszközrendszerét kell használni. A bemutató során a bírók 5 szempont alapján díjazzák a teljesítményeket             Zenét lehet hozni! A legmagasabb elérhető pontszám 1000 pont. A bírók között más fegyveres harcművészetek oktatói is szerepelhetnek.   
 
    
        
            | harcszerűség |  
            | dinamika |  
            | pontosság |  
            | stílus |  
            | ötlet |        Általános szabály:- legfontosabb a versenytársad és magad épsége, szellemi – lelki – testi felemelése!
 - nem valami (valaki) ellen küzdj, hanem valamiért (valakiért)!
 
 
 Koska György
 
 
 
       |